Subject: Kinnistusraamatu andmete tasuta pärimine
From: "Kristina Parve" <[email-masked]>
To: "RIK info" <[email-masked]>
Cc: "Hedi Stenman" <[email-masked]>
Date: Mon, 3 Feb 2025 13:30:13 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Saadan põhjendatud taotluse (manuses) kinnistusraamatust kinnistu omanike
andmete tasuta pärimiseks.

Arve palun saata e-arvekeskusesse, lisada juurde projektikood JV00L9.

Jään Teie tagasisidet ootama!

Lugupidamisega

Kristina Parve
Tiimijuht

Elektrilevi OÜ
+372 5355 1093 | [email-masked]
Veskiposti 2, 10138 Tallinn |  <http://elektrilevi.ee/> elektrilevi.ee

 <https://www.elektrilevi.ee/>

 <https://www.linkedin.com/company/elektrilevi/>

 <https://www.facebook.com/elektrilevi>

 <https://maru.elektrilevi.ee/>

 <https://www.elektrilevi.ee/>

 <https://www.linkedin.com/company/elektrilevi/>

 <https://www.facebook.com/elektrilevi>

 <https://maru.elektrilevi.ee/>

From: Hedi Stenman <[email-masked]>
Sent: Monday, December 23, 2024 12:13 PM
To: Kristina Parve <[email-masked]>
Subject: RE: Kinnistusraamatu andmete kasutamise võimalused

EXTERNAL EMAIL: Do NOT click links and open attachments unless you
recognize the sender and know the content is safe.

Tere

Kuna Te ei kasuta antud juhul X-tee päringut vaid soovite, et teeksime
eraldi andmetöötluse ning edastaksime andmed tabelina, siis seda
käsitletakse eraldi tellimusena.

Tellimuse juures tulebki Teil lisada põhjendus, mis alustel on
Elektrilevil õigus saada kinnistusraamatu andmeid tasuta.

Lugupidamisega

 <http://www.rik.ee/>

Hedi Stenman

Kliendihaldur

Klienditoe tiim

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

 <https://www.facebook.com/profile.php?id=100068614174252>

 <http://www.instagram.com/rikikad>

<http://www.linkedin.com/company/centre-of-registers-and-information-syste
ms>

 <http://www.rik.ee/>   www.rik.ee

From: Kristina Parve <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, December 23, 2024 12:05 PM
To: Hedi Stenman <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Kinnistusraamatu andmete kasutamise võimalused

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Tänan tagasiside eest.

Täpsustan üle, kuna X-tee õigused on meil juba olemas ning soovime vaid
masspäringut teha, siis, kas selleks on vaja uut taotlust esitada või
saame teha nii, et saadame teile masspäringu alusandmed ja viitame
taotlusele, mille alusel on RIK andmetele ligipääsu taganud?

Ehk kas see võiks olla lihtsalt andmetöötluse toiming või kui on ikkagi
eraldi taotlus vajalik , siis mis see taotluse sisu täpsemalt peaks olema?

Lugupidamisega

Kristina Parve
Tiimijuht

Elektrilevi OÜ
+372 5355 1093 | [email-masked]
<mailto:[email-masked]>
Veskiposti 2, 10138 Tallinn |  <http://elektrilevi.ee/> elektrilevi.ee

 <https://www.elektrilevi.ee/>

 <https://www.linkedin.com/company/elektrilevi/>

 <https://www.facebook.com/elektrilevi>

 <https://maru.elektrilevi.ee/>

From: Hedi Stenman <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, December 17, 2024 2:34 PM
To: Kristina Parve <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Kinnistusraamatu andmete kasutamise võimalused

EXTERNAL EMAIL: Do NOT click links and open attachments unless you
recognize the sender and know the content is safe.

Tere

Jah, põhjendatud taotluse alusel saame anda andmed tasuta, tasu küsime
andmetöötluse eest.

Andmetöötlustasu arvestatakse vastavalt tööle kulunud ajale (60 EUR/h+km)
ning täpse hinna saame öelda alles pärast päringu saamist. Arvestada
võiksite 2-3 tunniga.

Andmete saamiseks palun saata põhjendatud taotlus digitaalselt
allkirjastatuna [email-masked] <mailto:[email-masked]>

Lugupidamisega

 <http://www.rik.ee/>

Hedi Stenman

Kliendihaldur

Klienditoe tiim

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <https://www.facebook.com/profile.php?id=100068614174252>

 <http://www.instagram.com/rikikad>

<http://www.linkedin.com/company/centre-of-registers-and-information-syste
ms>

 <http://www.rik.ee/>   www.rik.ee

From: Kristina Parve < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Monday, December 16, 2024 2:00 PM
To: Hedi Stenman < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: FW: Kinnistusraamatu andmete kasutamise võimalused

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Eelmisel aastal oli teiega suhtluses Elektrilevist Mari Kurg, kes uuris
võimalusi saada masspäringuga kätte kinnistusraamatust maaomanike andmed
liinikoridoride laiendamise projektiga seonduvalt.

See vajadus sai kenasti kaetud, kuid kuna Elektrilevi on laiendamise
projektiga endiselt jätkamas, siis pöördun taas teie poole sama sooviga
ning juba etteruttavalt võin öelda, vastavalt laiendamisekavadele vajame
andmeid ka edaspidi.

Ilmselt lisandub ka andmete väljastamise eest tasu, kas palun oleks
võimalik enne teenuse osutamist see hinnanguline maksumus mulle öelda, et
saaksin selle eelnevalt kooskõlastada?

Kui eelmainitud tellimus on võimalik lahendada analoogselt eelmisele
korrale, siis saadan järgmise e-kirjaga Teile tabeli katastritunnustega ja
soovitud väljadega (kinnistu aadress, maaomaniku isiku/regitrikood ja
maaomaniku nimi).

Panen juurde ka selgituse, miks me peaksime need andmed tasuta saama. Xtee
teenuse kaudu saaksime pärida ühekaupa, kuid see ei ole ajalises mõttes
hetkel mõistlik ja võimalik, sest peame toimetama kiiresti.

Jään Teie tagasisidet ootama!

Teenusele juurdepääsu võimaldamise soovi põhjendus:
Andmete töötlemise eesmärk:

Elektrilevi soovib ligipääsu Kinnistusraamatu X-tee teenuste tasuta
kasutamiseks. Teenuse kasutamist vajame kinnistu omanike ja
kinnistu/tarbimiskoha omanike andmete pärimiseks, et tagada Elektrilevile
õigusaktidest tulenevate kohustuste täitmine.

Järgnevalt selgitame kohustuste täitmise asjaolusid. Elektrilevi on esmalt
elutähtsa teenuse osutaja.

Hädaolukorra seadus (§ 36 lõige 1 punkt 1) määratleb elutähtsa teenuse
toimepidevusena elektriga varustamise. Elektrituruseadusest (§ 211 punkti
4) tulenevalt on elutähtsa teenuse osutaja võrguettevõtja, kelle
jaotusvõrguga on ühendatud üle 10 000 tarbija.

Elektrituruseaduse § 8 lg 3 tuginevalt on jaotusvõrguettevõtja on
juriidiline isik, kes osutab võrguteenust jaotusvõrgu kaudu ning vastutab
jaotusvõrgu käitamise, hoolduse ja arendamise eest oma teeninduspiirkonnas
ja selle ühendamise eest teiste võrkudega. Jaotusvõrgu rajamisel,
hooldamisel ja arendamisel lähtume ka ehitusseadustikus ja selle alusel
kehtestatud alamaktides sätestatud põhimõtetest.

Ehitusseadustiku (EhS) § 70 lõike 1 ja § 77 lõike 1 kohaselt paikneb
ehitisealusel ning seda ümbritseval maa-alal kaitsevöönd, mille ulatuses
on kinnisasja kasutamine ja sellel tegutsemine piiratud ohutuse ning
ehitise toimivuse tagamiseks. Vastavalt EhS § 70 lõikele 7 on kaitsevööndi
ulatus, kaitsevööndi kaitsmise, tähistamise ja soovitused kaitsevööndis
tegutsemise kohta kehtestatud majandus- ja taristuministri 25.06.2015
määrusega nr 73 („Ehitise kaitsevööndi ulatus, kaitsevööndis tegutsemise
kord ja kaitsevööndi tähistusele esitatavad nõuded“).

Viidatud määruse § 9 lõigete 1 ja 2 kohaselt on Elektrilevil kui
kaitsevööndiga elektripaigaldise omanikul õigus ja ka kohustus raiuda
kaitsevööndis puud, mis ohustavad kaitsevööndiga ehitist või põhjustavad
ehitise riket või rikke ohtu. Määruse § 9 lõike 5 alusel on kaitsevööndiga
ehitise omanikul kaitsevööndi korrashoiuks õigus teha kaitsevööndiga
hõlmatud metsamaa raadamist metsaseaduses sätestatud korras. Seejuures on
nõutav ka liinikoridori hooldustööde teostamisel kinnisasja omanikku
teavitamine ja hooldustöödega kaasnevate puitmaterjalide käitlemise ja
ladustamise kooskõlastamine.
Kavandatavatest töödest teavitamata jätmine võib kaasa tuua nii vajalike
tööde edasi lükkumist kui ka ohuolukordade teket.
Kinnistu omanike nõuetekohaseks kaasamiseks liinikoridoride hooldustööde
läbiviimisel ja rikkeohtlike olukordade likvideerimisel vajab Elektrilevi
ajakohaseid andmeid.

Andmete töötlemise õiguslik alus:

Elektrilevi taotleb juurdepääsu kinnistusraamatu andmetele õigustatud huvi
ja avaliku ülesande täitmise eesmärgil.
Elektrilevi on eraõiguslik juriidiline isik, kes osutab tegevusloa alusel
jaotusvõrgu teenust oma teeninduspiirkonnas (Konkurentsiameti otsus
tegevusloa andmise kohta nr. 99-TL/ElTS). Avaliku ülesande üks liik on
näiteks ka avalik teenus. Avalik teenus on iga ülesanne, mille suhtes
eksisteerib avalik huvi või mis teenib üldist heaolu ehk mille
kättesaadavuse peab riik tagama oma kodanikele. Avaliku ülesande olemus ei
muutu sellest, et seda ülesannet täidab eraõiguslik isik (nt. Elektrilevi
OÜ) ning see on tavapärane, et riik kasutab avalike ülesannete täitmiseks
eraõiguslikke isikuid. Avalike ülesande (teenuste) hulka kuuluvad muu
hulgas ka jaotusvõrguettevõtjate osutatavad teenused.

Elektrilevi põhikirja punkti 2.1 järgi osutab ühing võrguteenust
jaotusvõrgu kaudu ja tema põhiliseks tegevusalaks on elektrienergia
jaotus. Elektrituruseaduse (ELTS) § 8 lõike 1 järgi on võrguettevõtja
elektriettevõtja, kes osutab võrguteenust võrgu kaudu. Sama paragrahvi
lõike 3 järgi on jaotusvõrguettevõtja juriidiline isik, kes osutab
võrguteenust jaotusvõrgu kaudu ning vastutab jaotusvõrgu käitamise,
hoolduse ja arendamise eest oma teeninduspiirkonnas ja selle ühendamise
eest teiste võrkudega. Jaotusvõrguettevõtja tagab võrgu pikaajalise võime
rahuldada mõistlikku nõudlust elektrienergia jaotamise järele. Seega on
jaotusvõrguettevõtjal kohustus tagada tarbijale kvaliteetne
elektriühendus, rikete kiire kõrvaldamine ja samuti ka jaotusvõrgu
paiknemiseks kasutatavate kinnistute maaomanike kaasamine taristu ja selle
kaitsevööndiga seotud ehitus ja hooldustegevustesse. Lisaks on
elektrienergiaga varustamine tulenevalt hädaolukorra seaduse (HOS) § 36
lõike 1 punktist 1 ka elutähtsa teenuse osutamine.

ELTS § 211 punkti 4 järgi on elutähtsa teenuse osutajaks üksnes need
võrguettevõtjad, kelle jaotusvõrguga on ühendatud üle 10 000 tarbija.
Elektrilevil on üle 500 000 kliendi (
<https://www.elektrilevi.ee/-/doc/8644141/ettevottest/tutvustus/failid/110
50857_2021__Aruanne_11050857.pdf> 2021.a aasta majandusaruande järgi on
Elektrilevil 510940 klienti). Majandustegevuse seadustiku § 5 lõike 3
järgi on elutähtsat teenust osutav ettevõtja, kes osutab riigi või
kohaliku omavalitsuse valdava enamiku elanike kasutatavat teenust,
sealhulgas elektriteenust, üldist majandushuvi pakkuva teenuse osutaja ehk
üldhuviteenuse osutaja. Seega on Elektrilevi puhul tegemist eraõigusliku
juriidilise isikuga, kelle tegevus võrguteenuse pakkumisel toimub avalikes
huvides.  Riigikohus on andnud avaliku teenuse mõiste kohta olulise
selgituse, öeldes, et avaliku ülesande täitmisega on tegu siis, kui asutus
on eraõiguslikule isikule õigusakti või lepinguga andnud volituse või
pannud kohustuse osutada avalikes huvides sellist teenust, mille toimimise
eest vastutab seaduse järgi lõppkokkuvõttes riik või mõni muu
avalik-õiguslik juriidiline isik (3-3-1-19-14, p 112). Avalik huvi mingi
teenuse olemasolu vastu iseenesest ei muuda veel seda teenust avalikuks
ülesandeks. Avalikuks ülesandeks muutub teenus seega siis, kui seda
osutatakse avalik-õigusliku isiku seadusest tuleneva kohustuse täitmiseks
(3-3-1-19-14, p 12). 13.02.2013 otsuses nr 3-3-1-49-123 on Riigikohus
näiteks kaugküttesüsteemi puhul leidnud, et kaugküttesüsteemi ja -võrgu
toimimine on avalikes huvides ning võrguettevõtjad täidavad avalikku
ülesannet. Tegemist on küll kaugküttesüsteemiga, kuid vaatamata sellele on
antud juhul tegemist analoogse olukorraga ja samaväärse üldsust oluliselt
puudutava teenusega.  Jaotusvõrguteenuse tagamine ja arendamine on
energeetika valdkonna raames osa riigi majanduspoliitikast (VVS § 63 lg
1). Sarnaselt kaugküttevõrgule on ka elektri jaotusvõrgu näol tegemist
piiratud ressursiga, mille dubleerimine ei pruugi olla võimalik või
majanduslikult otstarbekas (vrd kolleegiumi 15. novembri 2010. a määrus
haldusasjas nr 3-3-1-57-10, p 14).

Ülaltoodud põhjendustest lähtuvalt on Elektrilevi seisukohal, et
Elektrilevile laieneb õiguslik alus rahvastikuregistri andmetele
ligipääsuks taotluses kirjeldatud kujul ja eesmärgil.

Lähtudes eelnevalt antud selgitustest peab Elektrilevi vajalikuks ja
mõistlikuks kogu eeltoodud infot vahetada tasuta läbi riigi poolt
hallatavate kesksete registrite, võimaldades kiiremat ja operatiivsemat
infovahetust ning tagades seeläbi parema teenuse meie elanikkonnale.

Lugupidamisega

Kristina Parve
Tiimijuht

Elektrilevi OÜ
+372 5355 1093 |  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]
Veskiposti 2, 10138 Tallinn |  <http://elektrilevi.ee/> elektrilevi.ee

 <https://www.elektrilevi.ee/>

 <https://www.linkedin.com/company/elektrilevi/>

 <https://www.facebook.com/elektrilevi>

 <https://maru.elektrilevi.ee/>